Батьків дошкільнят хвилює одне і те ж питання, що повинен знати і вміти дитина перед тим , як відправиться в школу. А система освіти давно не стоїть на місці, і вимоги до першокласника вже не ті, як у часи мами і тата.

Завдання батьків

Основне, що повинні зробити батьки – це навчити малюка думати, шукати різні шляхи і варіанти вирішення питань, бути комунікабельним, чуйним і уважним, мати гарну уяву і пам’ять, бути відповідальним і самодісциплінованим. Зрозуміло, що відразу всі ці якості не проявляться в дитині, але він хоча б повинен мати уявлення про них. А сподіватися, що над його характером, вміннями та навичками попрацюють в школі, не треба, адже у тебе – один школяр, а у школи – сотні й тисячі. Про те, що дитина знає і вміє, запитають у батьків на співбесіді. Звичайно, у кожної школи можуть бути свої вимоги. Однак, ми пропонуємо тобі ознайомитися зі списком знань і умінь, які знадобляться в загальноосвітній школі.

 

 

 

Вміння та навички для майбутнього школяра

 

  • Знати своє ПІБ.
  • Знати дату народження і стать.
  • Знати власний домашню адресу.
  • Знати назву свого рідного міста, його основні визначні пам’ятки.
  • Знати ПІБ батьків, їхні посади та професії.
  • Знати імена сестер, братів і коротку інформацію про них.
  • Знати часи доби.
  • Знати і називати пори року: їх послідовність, місяці, основні характеристики кожної пори року, вірші та загадки на цю тему.

 

  • Знати і вміти визначати узагальнюючі поняття: птахи, звірі, комахи, меблі, одяг, транспорт, посуд, фрукти, овочі т.п.
  • Знати, вміти переказувати народні казки свого народу.
  • Знати великих письменників і поетів своєї країни, також уміти розповідати пару дитячих творів.
  • Вміти розрізняти, точно називати геометричні фігури: квадрат, овал, коло, прямокутник.
  • Вміти орієнтуватися в просторі, тобто знати, де ліва сторона, а де права.
  • Вміти переказувати не складні розповіді, зберігаючи основний сюжет і послідовність.
  • Вміти описувати зображення і малюнки, так щоб скласти все сказане в зв’язний текст.
  • Вміти запам’ятовувати і називати 7 – 10 картинок, слів, предметів.
  • Розрізняти приголосні і голосні звуки, м’які і тверді приголосні, глухі і дзвінкі приголосні.
  • Ділити слова на склади, використовуючи при цьому хлопки, кроки, орієнтуватися в кількості голосних звуків.
  • Визначати кількість звуків в простих словах типу “дім”, “рот”, “суп”, “дуби”, “нога”, ” зуби “,” коса “.
  • Вміти володіти ножицями: вирізати квадрати, кола, смужки, трикутники, прямокутники, овали, вирізати предмети по контуру.
  • Добре володіти олівцем і ручкою: проводити горизонтальні і вертикальні лінії без допомоги лінійки, малювати прості геометричні форми, вміти акуратно штрихувати і зафарбовувати, не порушуючи контурів предметів.
  • Вміти вільно рахувати до 10 і в зворотному порядку, вміти виконувати прості рахункові операції (+, – в межах 10).
  • Вислів “підготувати дитину до школи”— це не лише купівля новенької форми, портфеля й зошитів. Це ще й певний рівень знань, які майбутній першачок повинен опанувати до того, як переступить поріг навчального закладу. Схвильована мама хапається за голову: що ж робити? Й починає екзекуції навчанням. Та чи насправді вони доречні? І чи настільки “неготова” до школи дитина, яка погано читає?
  • як визначити, чи готова дитина до школи і що для цього потрібно.
  • Що повинен знати майбутній першокласник?В межах розвитку мовлення і готовності до оволодіння грамотою майбутньому першокласнику необхідно:
    уміти чітко вимовляти всі звуки мови;
    уміти інтонаційно виділяти звуки в словах;
    уміти виділяти вказаний звук в потоці мовлення;
    уміти визначати місце звука в слові ( на початку, в середині, в кінці);
    уміти вимовляти слова складами;
    уміти складати речення із 3 – 5 слів;
    уміти називати в реченні тільки 2-ге слово, тільки 3-є слово, тільки 4-е слово …;
    уміти використовувати узагальнюючі поняття ( вовк, лисиця, ведмідь – звірі);
    уміти складати оповідання за картиною ( наприклад ” У парку”; “На дитячому майданчику”; “За грибами”, “Відпочинок на морі”…);
    уміти складати декілька речень про предмет;
    розрізняти жанри художньої літератури ( казка, оповідання, вірш, байка);
    уміти напам’ять читати улюблені вірші;
    уміти послідовно переказувати зміст казки.До початку навчання в школі у дитини повинні розвинуті елементи математичного уявлення:знати цифри від 0 до 9;
    уміти рахувати до 10 і у зворотньому напрямку, від 7 до 2 …;
    уміти називати попередні і наступні числа відносно будь – якого числа в межах першого десятка;
    знати знаки +, -,=, >, <;
    уміти порівнювати числа першого десятка ( наприклад, 7<9, 5>2, 3=3);
    уміти співвідносити цифру і число предметів;
    уміти порівнювати дві групи предметів;
    уміти складати і розв’язувати задачі на одну дію на додавання і віднімання;
    уміти порівнювати предмети за кольором, за формою, за розміром;
    знати назви фігур: трикутник, квадрат, коло;
    уміти оперувати поняттями : ” зліва”, ” справа”, “внизу”. “зверху”, “пізніше”, “вперед”, “за”, “між”…;
    уміти групувати за ознакою запропоновані предмети.
    В межах і уявлень про оточуючий світ майбутньому першокласнику необхідно:
    уміти розрізняти по зовнішньому вигляду рослини, поширені в нашій місцевості ( наприклад, клен, береза, соняшник, череда, ромашка…) і називати їх ознаки;
    уміти розрізняти диких і свійських тварин ( корова, ведмідь, лисиця, коза…);
    уміти розрізняти за зовнішніми ознаками види птахів ( наприклад, сорока, горобець, дятел…);
    мати уявлення про сезонні ознаки природи ( наприклад, осінь – жовте і червоне листя на деревах, пожовкла трава, збір врожаю,);
    знати назву 1 – 3 кімнатних рослин;
    знати назви 12 місяців року;
    знати назви всіх днів тижня.

    Крім того, дитина, що готується стати першокласником, повинна знати :
    в якій країні, в якому місті, селищі, на якій вулиці, в якому будинку живе;
    повні імена членів родини, мати загальні поняття про різні види їхньої діяльності;
    знати правила поведінки в громадських місцях і на вулиці.

    Загальнийсвітогляд:

    – Прізвище, ім’я.
    – Дата народження.
    – Свій вік.
    – Ім’я та по батькові батьків.
    – Домашню адресу.
    – В якій країні живе.
    – Знання тварин ( диких, свійських, північних і південних країн).
    – Знання рослин.
    – Знання професій, видів спорту, транспорту.
    – Уміти пояснювати природні явища.
    – Пори року, місяці зва сезонами, дні тижня.

    Мислення :

    – Визначення четвертого зайвого.
    – Класифікація, узагальнення.
    – Схожість – відмінність.
    – Уміння розв’язувати логічні завдання.
    – Складання із паличок для рахунку.
    – Складання фігур із частин.
    – будування з кубиків за схемою, рахунок використаних кубиків.

 

Довідка:

Нова українська школа (НУШ), http://nus.org.ua/ – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Реформа НУШ розрахована на кілька років, з метою змінити освітню традицію, що встановилася в Україні протягом останніх десятиліть. Ключова зміна для учнів стосується підходів до навчання та змісту освіти, щоб виховати інноватора та громадянина, який вміє ухвалювати всі рішення.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *