Батьків дошкільнят хвилює одне і те ж питання, що повинен знати і вміти дитина перед тим , як відправиться в школу. А система освіти давно не стоїть на місці, і вимоги до першокласника вже не ті, як у часи мами і тата.
Завдання батьків
Основне, що повинні зробити батьки – це навчити малюка думати, шукати різні шляхи і варіанти вирішення питань, бути комунікабельним, чуйним і уважним, мати гарну уяву і пам’ять, бути відповідальним і самодісциплінованим. Зрозуміло, що відразу всі ці якості не проявляться в дитині, але він хоча б повинен мати уявлення про них. А сподіватися, що над його характером, вміннями та навичками попрацюють в школі, не треба, адже у тебе – один школяр, а у школи – сотні й тисячі. Про те, що дитина знає і вміє, запитають у батьків на співбесіді. Звичайно, у кожної школи можуть бути свої вимоги. Однак, ми пропонуємо тобі ознайомитися зі списком знань і умінь, які знадобляться в загальноосвітній школі.
Вміння та навички для майбутнього школяра
- Знати своє ПІБ.
- Знати дату народження і стать.
- Знати власний домашню адресу.
- Знати назву свого рідного міста, його основні визначні пам’ятки.
- Знати ПІБ батьків, їхні посади та професії.
- Знати імена сестер, братів і коротку інформацію про них.
- Знати часи доби.
- Знати і називати пори року: їх послідовність, місяці, основні характеристики кожної пори року, вірші та загадки на цю тему.
- Знати і вміти визначати узагальнюючі поняття: птахи, звірі, комахи, меблі, одяг, транспорт, посуд, фрукти, овочі т.п.
- Знати, вміти переказувати народні казки свого народу.
- Знати великих письменників і поетів своєї країни, також уміти розповідати пару дитячих творів.
- Вміти розрізняти, точно називати геометричні фігури: квадрат, овал, коло, прямокутник.
- Вміти орієнтуватися в просторі, тобто знати, де ліва сторона, а де права.
- Вміти переказувати не складні розповіді, зберігаючи основний сюжет і послідовність.
- Вміти описувати зображення і малюнки, так щоб скласти все сказане в зв’язний текст.
- Вміти запам’ятовувати і називати 7 – 10 картинок, слів, предметів.
- Розрізняти приголосні і голосні звуки, м’які і тверді приголосні, глухі і дзвінкі приголосні.
- Ділити слова на склади, використовуючи при цьому хлопки, кроки, орієнтуватися в кількості голосних звуків.
- Визначати кількість звуків в простих словах типу “дім”, “рот”, “суп”, “дуби”, “нога”, ” зуби “,” коса “.
- Вміти володіти ножицями: вирізати квадрати, кола, смужки, трикутники, прямокутники, овали, вирізати предмети по контуру.
- Добре володіти олівцем і ручкою: проводити горизонтальні і вертикальні лінії без допомоги лінійки, малювати прості геометричні форми, вміти акуратно штрихувати і зафарбовувати, не порушуючи контурів предметів.
- Вміти вільно рахувати до 10 і в зворотному порядку, вміти виконувати прості рахункові операції (+, – в межах 10).
- Вислів “підготувати дитину до школи”— це не лише купівля новенької форми, портфеля й зошитів. Це ще й певний рівень знань, які майбутній першачок повинен опанувати до того, як переступить поріг навчального закладу. Схвильована мама хапається за голову: що ж робити? Й починає екзекуції навчанням. Та чи насправді вони доречні? І чи настільки “неготова” до школи дитина, яка погано читає?
- як визначити, чи готова дитина до школи і що для цього потрібно.
- Що повинен знати майбутній першокласник?В межах розвитку мовлення і готовності до оволодіння грамотою майбутньому першокласнику необхідно:
уміти чітко вимовляти всі звуки мови;
уміти інтонаційно виділяти звуки в словах;
уміти виділяти вказаний звук в потоці мовлення;
уміти визначати місце звука в слові ( на початку, в середині, в кінці);
уміти вимовляти слова складами;
уміти складати речення із 3 – 5 слів;
уміти називати в реченні тільки 2-ге слово, тільки 3-є слово, тільки 4-е слово …;
уміти використовувати узагальнюючі поняття ( вовк, лисиця, ведмідь – звірі);
уміти складати оповідання за картиною ( наприклад ” У парку”; “На дитячому майданчику”; “За грибами”, “Відпочинок на морі”…);
уміти складати декілька речень про предмет;
розрізняти жанри художньої літератури ( казка, оповідання, вірш, байка);
уміти напам’ять читати улюблені вірші;
уміти послідовно переказувати зміст казки.До початку навчання в школі у дитини повинні розвинуті елементи математичного уявлення:знати цифри від 0 до 9;
уміти рахувати до 10 і у зворотньому напрямку, від 7 до 2 …;
уміти називати попередні і наступні числа відносно будь – якого числа в межах першого десятка;
знати знаки +, -,=, >, <;
уміти порівнювати числа першого десятка ( наприклад, 7<9, 5>2, 3=3);
уміти співвідносити цифру і число предметів;
уміти порівнювати дві групи предметів;
уміти складати і розв’язувати задачі на одну дію на додавання і віднімання;
уміти порівнювати предмети за кольором, за формою, за розміром;
знати назви фігур: трикутник, квадрат, коло;
уміти оперувати поняттями : ” зліва”, ” справа”, “внизу”. “зверху”, “пізніше”, “вперед”, “за”, “між”…;
уміти групувати за ознакою запропоновані предмети.
В межах і уявлень про оточуючий світ майбутньому першокласнику необхідно:
уміти розрізняти по зовнішньому вигляду рослини, поширені в нашій місцевості ( наприклад, клен, береза, соняшник, череда, ромашка…) і називати їх ознаки;
уміти розрізняти диких і свійських тварин ( корова, ведмідь, лисиця, коза…);
уміти розрізняти за зовнішніми ознаками види птахів ( наприклад, сорока, горобець, дятел…);
мати уявлення про сезонні ознаки природи ( наприклад, осінь – жовте і червоне листя на деревах, пожовкла трава, збір врожаю,);
знати назву 1 – 3 кімнатних рослин;
знати назви 12 місяців року;
знати назви всіх днів тижня.Крім того, дитина, що готується стати першокласником, повинна знати :
в якій країні, в якому місті, селищі, на якій вулиці, в якому будинку живе;
повні імена членів родини, мати загальні поняття про різні види їхньої діяльності;
знати правила поведінки в громадських місцях і на вулиці.Загальнийсвітогляд:
– Прізвище, ім’я.
– Дата народження.
– Свій вік.
– Ім’я та по батькові батьків.
– Домашню адресу.
– В якій країні живе.
– Знання тварин ( диких, свійських, північних і південних країн).
– Знання рослин.
– Знання професій, видів спорту, транспорту.
– Уміти пояснювати природні явища.
– Пори року, місяці зва сезонами, дні тижня.Мислення :
– Визначення четвертого зайвого.
– Класифікація, узагальнення.
– Схожість – відмінність.
– Уміння розв’язувати логічні завдання.
– Складання із паличок для рахунку.
– Складання фігур із частин.
– будування з кубиків за схемою, рахунок використаних кубиків.
Довідка:
Нова українська школа (НУШ), http://nus.org.ua/ – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Реформа НУШ розрахована на кілька років, з метою змінити освітню традицію, що встановилася в Україні протягом останніх десятиліть. Ключова зміна для учнів стосується підходів до навчання та змісту освіти, щоб виховати інноватора та громадянина, який вміє ухвалювати всі рішення.
Залишити відповідь