Умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами в ЗДО «Віночок».

 

Під час організації навчання осіб з особливими освітніми потребами  у ЗДО спрямовуватимуть зусилля на забезпечення:

– педагогічними кадрами;

– безперешкодного доступу до будівель і приміщень закладу для дітей з вадами опорно-рухового апарату та з вадами зору;

– необхідними навчально-методичними і наочно-дидактичними посібниками;

– індивідуальними засобами навчання;

– проведення корекційно-розвиткових занять.

 

Керівник  закладу дошкільної освіти своє рішення про утворення інклюзивних груп ухвалюватиме за погодженням із органом управління освітою. При цьому враховуватимуть:

– запити батьків;

– достатність матеріально-технічної та методичної бази;

– забезпечення педагогічними кадрами;

– відповідність приміщень санітарно-гігієнічним вимогам.

 

Засновник/власник  закладу дошкільної освіти передбачатиме кошти для:

–  забезпечення безперешкодного доступу до будівель і приміщень ;

– створення матеріально-технічної та навчально-методичної бази ;

– підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами .

 

Відповідальність за організацію, стан та якість надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами покладається  на засновника/власника та керівника закладу.

 

Зарахування дітей до інклюзивних груп:

Дітей до інклюзивних груп прийматиме керівник закладу протягом календарного року.

Підстави для прийняття:

– заява батьків або осіб, які їх замінюють;

– свідоцтво про народження;

– медична довідка про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати  заклад;

– довідка дільничного лікаря про сприятливе епідеміологічне оточення;

– висновок психолого-медико-педагогічної консультації направлення місцевого органу управління освітою.

Також необхідно надати копії:

– посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам»;

– медичного висновку про дитину-інваліда (наданої лікарсько-консультативною комісією);

– індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда.

 

Комплектування інклюзивних груп.

Інклюзивні групи комплектуватимуть: за віковими (одновіковими, різновіковими) ознаками з урахуванням особливих освітніх потреб дітей.

Наповнюваність таких груп — до 15 дітей, з них одна-три дитини з особливими освітніми потребами, зокрема й з інвалідністю.

 

Освітній процес в інклюзивних групах .

В інклюзивних групах освітній процес провадитимуть відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за програмами та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами. Виокремлено дві особливості освітнього процесу в інклюзивних групах — це: індивідуалізація диференціація.

Індивідуальний план розвитку дитини розроблятимуть відповідно до:

висновку та рекомендацій психолого-медико-педагогічної консультації;

індивідуальної програми реабілітації складатиме команда у складі:

– педагогів, які працюють з дитиною;

– вчителя-логопеда;

– батьків дитини або осіб, які їх замінюють;

– спеціалістів, які здійснюють відповідний психолого-медико-педагогічний супровід цих дітей.

Індивідуальну програму розвитку дитини затверджуватиме керівник ЗДО.

Переглядатимуть її задля коригування двічі на рік (або й частіше). В індивідуальній програмі розвитку зазначатимуть цілі її розвитку та розподіляються функції між фахівцями для їх досягнення. Корекційна робота відповідно до нозології та потреб дитини.  Корекційну  роботу в інклюзивній групі закладу організовуватимуть:  вчитель-логопед, практичний психолог. Передбачатимуть від 3-х до 8-ми корекційно-розвиткових занять на тиждень.

Асистент вихователя.

Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу забезпечуватиме асистент вихователя, який: братиме участь у розробленні та виконанні індивідуальних програм розвитку дитини , адаптуватиме навчальні матеріали з огляду на індивідуальні особливості навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.

Асистент дитини.

За письмовою заявою батьків або осіб, які їх замінюють, адміністрація ЗДО надаватиме дозвіл на участь в освітньому процесі асистента дитини з особливими освітніми потребами волонтерам: на громадських засадах за рахунок коштів громадських організацій інших джерел, не заборонених законодавством. Батьки  або особи, які їх замінюють, зможуть: самостійно виконувати функцію асистента дитини з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю визначати особу, фізичний стан здоров’я якої дозволяє здійснювати зазначену функцію на волонтерських засадах.

 

Умови для інклюзивного навчання в нашому дитячому садочку :

В штатному розписі  закладу є   практичний психолог.

В закладі  в  наяності  безперешкодний доступ до будівлі, але відсутній безперешкодний доступ до  приміщень закладу для дітей з вадами опорно-рухового апарату та з вадами зору.

В наявності  необхідні навчально-методичні посібники (в електроному вигляді) та нормативна база, але відсутні наочно-дидактичні посібники.

Якщо буде запит батьків, щодо утворення інклюзивних груп  адміністрація садочку буде ухвалювати це рішення за погодженням із органом управління освітою – відділом освіти. При цьому враховуватимуть: запити батьків,  достатність матеріально-технічної та методичної бази, забезпечення педагогічними кадрами, відповідність приміщень санітарно-гігієнічним вимогам.

 

Педагогічний колектив готовий до впровадження інклюзивної освіти.

 

 

 

 

 

 

Завідувач ЗДО                                                          Наташа ЗОРІН

 

 

 

 

 

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *