Умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами в ЗДО «Віночок».
Під час організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у ЗДО спрямовуватимуть зусилля на забезпечення:
– педагогічними кадрами;
– безперешкодного доступу до будівель і приміщень закладу для дітей з вадами опорно-рухового апарату та з вадами зору;
– необхідними навчально-методичними і наочно-дидактичними посібниками;
– індивідуальними засобами навчання;
– проведення корекційно-розвиткових занять.
Керівник закладу дошкільної освіти своє рішення про утворення інклюзивних груп ухвалюватиме за погодженням із органом управління освітою. При цьому враховуватимуть:
– запити батьків;
– достатність матеріально-технічної та методичної бази;
– забезпечення педагогічними кадрами;
– відповідність приміщень санітарно-гігієнічним вимогам.
Засновник/власник закладу дошкільної освіти передбачатиме кошти для:
– забезпечення безперешкодного доступу до будівель і приміщень ;
– створення матеріально-технічної та навчально-методичної бази ;
– підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами .
Відповідальність за організацію, стан та якість надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами покладається на засновника/власника та керівника закладу.
Зарахування дітей до інклюзивних груп:
Дітей до інклюзивних груп прийматиме керівник закладу протягом календарного року.
Підстави для прийняття:
– заява батьків або осіб, які їх замінюють;
– свідоцтво про народження;
– медична довідка про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати заклад;
– довідка дільничного лікаря про сприятливе епідеміологічне оточення;
– висновок психолого-медико-педагогічної консультації направлення місцевого органу управління освітою.
Також необхідно надати копії:
– посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам»;
– медичного висновку про дитину-інваліда (наданої лікарсько-консультативною комісією);
– індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда.
Комплектування інклюзивних груп.
Інклюзивні групи комплектуватимуть: за віковими (одновіковими, різновіковими) ознаками з урахуванням особливих освітніх потреб дітей.
Наповнюваність таких груп — до 15 дітей, з них одна-три дитини з особливими освітніми потребами, зокрема й з інвалідністю.
Освітній процес в інклюзивних групах .
В інклюзивних групах освітній процес провадитимуть відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за програмами та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами. Виокремлено дві особливості освітнього процесу в інклюзивних групах — це: індивідуалізація диференціація.
Індивідуальний план розвитку дитини розроблятимуть відповідно до:
висновку та рекомендацій психолого-медико-педагогічної консультації;
індивідуальної програми реабілітації складатиме команда у складі:
– педагогів, які працюють з дитиною;
– вчителя-логопеда;
– батьків дитини або осіб, які їх замінюють;
– спеціалістів, які здійснюють відповідний психолого-медико-педагогічний супровід цих дітей.
Індивідуальну програму розвитку дитини затверджуватиме керівник ЗДО.
Переглядатимуть її задля коригування двічі на рік (або й частіше). В індивідуальній програмі розвитку зазначатимуть цілі її розвитку та розподіляються функції між фахівцями для їх досягнення. Корекційна робота відповідно до нозології та потреб дитини. Корекційну роботу в інклюзивній групі закладу організовуватимуть: вчитель-логопед, практичний психолог. Передбачатимуть від 3-х до 8-ми корекційно-розвиткових занять на тиждень.
Асистент вихователя.
Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу забезпечуватиме асистент вихователя, який: братиме участь у розробленні та виконанні індивідуальних програм розвитку дитини , адаптуватиме навчальні матеріали з огляду на індивідуальні особливості навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.
Асистент дитини.
За письмовою заявою батьків або осіб, які їх замінюють, адміністрація ЗДО надаватиме дозвіл на участь в освітньому процесі асистента дитини з особливими освітніми потребами волонтерам: на громадських засадах за рахунок коштів громадських організацій інших джерел, не заборонених законодавством. Батьки або особи, які їх замінюють, зможуть: самостійно виконувати функцію асистента дитини з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю визначати особу, фізичний стан здоров’я якої дозволяє здійснювати зазначену функцію на волонтерських засадах.
Умови для інклюзивного навчання в нашому дитячому садочку :
В штатному розписі закладу є практичний психолог.
В закладі в наяності безперешкодний доступ до будівлі, але відсутній безперешкодний доступ до приміщень закладу для дітей з вадами опорно-рухового апарату та з вадами зору.
В наявності необхідні навчально-методичні посібники (в електроному вигляді) та нормативна база, але відсутні наочно-дидактичні посібники.
Якщо буде запит батьків, щодо утворення інклюзивних груп адміністрація садочку буде ухвалювати це рішення за погодженням із органом управління освітою – відділом освіти. При цьому враховуватимуть: запити батьків, достатність матеріально-технічної та методичної бази, забезпечення педагогічними кадрами, відповідність приміщень санітарно-гігієнічним вимогам.
Педагогічний колектив готовий до впровадження інклюзивної освіти.
Завідувач ЗДО Наташа ЗОРІН
Залишити відповідь